Kasvatimme kahdessa kuukaudessa kevytyrittäjä ja laskutuspalvelu Odealin rekisteröityneiden käyttäjien määrää 150% 2 kuukauden aikana samalla mainosbudjetilla.
Asiakkaamme Odeal otti
meihin yhteyttä ja kaipasi lisää buustia sivustonsa ja markkinointinsa toimintaan nopeasti. Päätimme yhdessä tehdä Odealille 2 kuukautta kestävän projektin, jossa sivuston & markkinoinnin tutkimisen jälkeen päädyttiin seuraavaan:Case Odeal: Suunnittelu ja toimenpiteiden toteutus
Korjattiin väärin asennettu web-analytiikka, koska data oli täysin virheellistä ja tähän asti mainontaa oli ohjattu epärelevantin datan perusteella.
Tämän jälkeen havaittiin, että sivusto on todella hidas (latausaika 14ms) ja sivusto tökki huonon hostingin takia. Vaihdoimme asiakkaan hosting-palvelun nopeampaan ja teimme saitille nopeusoptimointia ja saimme latausnopeuden tippumaan alle 0.9ms.
Tämän jälkeen rajallisen ajan takia päätimme ottaa asiakkaan Google Ads -kampanjan työn alle ja lähdimme optimoimaan kampanjaa pikavauhdilla.
Päädyimme vielä tekemään yksinkertaisen AB-testin sivustolle. jotta hakusanamainonnasta saavutettaisiin enemmän rekisteröintejä.
Case Odeal: Lopputulos ja loppusanat
Aina ei tarvitse rakentaa Iisakin kirkkoa, fiksusti ja kustannustehokkaasti valitut toimenpiteet tehtyämme:
- Rekisteröinnit kohosivat 150% samalla mediabudjetilla
- Kävijämäärä ja brändin näkyvyys saatiin kolminkertaistettua
- Käyttäjäystävällisyys ja konversio parani, käyttäjät olivat tyytyväisempiä
Koska Odealin markkinointibudjetti on varsin iso, säästettiin huima määrä kuukaudessa rahaa mainontaa tehostamalla ja lisäksi saatiin paljon lisää liiketoimintaa nostamatta mainonnan kuluja.
Järkevällä suunnitelulla ja asiantuntemuksella säästetään rahaa kun pystytään valitsemaan keskeisimmät asiat sekä panostamaan niihin. Tästä on hyvä jatkaa tulevaisuuteen.
Tutustu: Odeal.fi