Hakusanamainonta

Hakusanamainonta on nopea, helppo ja kustannustehokas tapa saavuttaa tuloksia nopeasti hakukonemainonnassa. Hakusanamainonnassa valitsemme tietyt avainsanat joilla yrityksen mainos näkyy ja se on siis taktisesti erittäin tehokas tapa kohdentaa mainontaa juuri niille jotka etsivät yrityksenne tuotteita tai palveluita. Se on myös paras tapa etsiä tehokkaita hakusanoja hakukoneoptimointia varten.

Online Leads Finlandilla on yli 15-vuoden kokemus taktisen ja tuloksellisen hakusanamainonnan toteuttamisesti, suunnittelusta ja optimoinnista.

ANNA TIEDOT & KERROMME LISÄÄ

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Hakusanamainontaa rautaisella otteella ja 15-vuoden kokemuksella meiltä

Hakusanamainonta on helppo ottaa haltuun Online Leads Finland -tiimin ammattilaisten avulla! Kun hakusanamainonta hoidetaan rautaisella ammattitaidolla, tulee siitä entistä tehokkaampaa ja merkityksellisempää. Yrityksen kannattaa panostaa ammattimaiseen hakusanamainontaan hyvin monista eri syistä, ja erityisen tehokkaita tuloksia saadaan aikaan, kun hakusanamainonta yhdistetään hakukoneoptimointiin ammattimaiselle otteella.

Autamme sinua niin Microsoft (Bing, Yahoo) kuin Google hakukonemainonnan kaikissa ratkaisuissa yli 15-vuoden kokemuksella tehokkaasta hakusanamainonnasta.

Hakusanamainonta Google

Täytä lomake & pyydä tarjous hakusanamainonnasta

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tavoita potentiaaliset asiakkaat hakusanamainonnan avulla

Yksi tärkeimmistä syistä, miksi hakusanamainontaan kannattaa panostaa, on se, että hakusanamainonnan avulla on mahdollista tavoittaa potentiaaliset asiakkaat tehokkaasti ja juuri oikeaan aikaan. Potentiaaliset asiakkaat lähtevät nimittäin etsimään tietoa haluamistaan tuotteista ja palveluista usein ensimmäiseksi Googlen kautta. Kun yritys mainostaa tuotteitaan ja palveluitaan tärkeimmillä hakusanoilla Googlen hakukoneissa, näkevät kaikki näitä hakusanoja Googlessa käyttäneet ihmiset yrityksen mainokset hakutulosten joukossa. Mainokset herättävät aiheesta jo valmiiksi kiinnostuneet asiakkaat ja heidän on helppo siirtyä mainoksesta suoraan yrityksen sivustolle tai verkkokauppaan. Näin heidän on helppo löytää ratkaisu akuuttiin ongelmaansa tai vastaus heitä vaivaavaan kysymykseen yrityksesi tuotteiden tai palveluiden avulla.

Hakusanamainoksen kautta yrityksen sivustolle tai verkkokauppaan siirtyy siis sellaisia potentiaalisia asiakkaita, jotka ovat jo lähtökohtaisesti kiinnostuneita yrityksestäsi ja sen tarjoamista ratkaisuista. Tämän ansiosta he myös päätyvät ostamaan yrityksesi tuotteita tai palveluita verkkosivuston kautta tavallista todennäköisemmin tai vähintään ottavat yhteyttä yrityksesi edustajaan tai tilaavat yrityksesi uutiskirjeen.

Hakusanamainonnan avulla on siis mahdollista tavoittaa erityisen ostovalmiita potentiaalisia asiakkaita juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa yrityksesi tarjoamia tuotteita tai palveluita. Kun potentiaalinen asiakas lähtee etsimään omatoimisesti tarvitsemiaan tuotteita tai palveluita, on yrityksesi mahdollista herättää hakusanamainonnan avulla hänen kiinnostuksensa heti siinä vaiheessa, kun hän on vielä ostopolkunsa alussa. Samalla hakusanamainonta tarjoaa mahdollisuuden lisätä yrityksesi brändin tunnettavuutta.

Kohdenna mainontaa tehokkaasti hakusanamainonnalla

Toinen tärkeä syy panostaa ammattimaiseen hakusanamainontaan on se, että hakusanamainonnassa mainontaa on mahdollista kohdentaa erityisen tehokkaasti. Tarkka kohdennus auttaa varmistamaan, että yrityksesi tavoittelemat kohderyhmät näkevät yrityksesi mainoksen. Näin mainosbudjetti ei valu hukkaan vaan tuottaa tulosta, kunhan mainokset ovat tarkan kohdennuksen lisäksi vielä sellaisia, että ne vetoavat toivottuun yleisöön.

Googlessa mainoksia on mahdollista kohdentaa esimerkiksi sen mukaan, millaisista asioista käyttäjä on kiinnostunut, minkä ikäinen hän on ja missä hän asuu. Myös avainsanoja tai haussa käytettäviä laitteita voidaan käyttää Google-mainosten kohdentamiseen. Yksi hyvä tapa mainosten kohdentamiseen on kohdentaa Google-mainoksia sivustollasi aiemmin vierailleille henkilöille. Vierailemalla sivustollasi he ovat jo osoittaneet kiinnostusta sitä kohtaan, minkä vuoksi mainonnan kohdentaminen tälle kohderyhmälle voi osua kultasuoneen ja tuottaa kovaa tulosta.

Hakusanamainontaa budjettitietoisesti

Hakusanamainonnan hyvä puoli on myös se, että mainonnan kustannukset ovat täysin hallittavissa. Googlelle maksetaan ainoastaan klikkauksista, eli et maksa esimerkiksi siitä, että potentiaaliset asiakkaat näkevät mainoksesi Googlen hakutuloksissa, mutta eivät klikkaa mainostasi eivätkä siksi siirry sivustollesi. Et siis maksa turhasta, ja voit itse asiassa saada jopa täysin ilmaista näkyvyyttä yrityksellesi ja yrityksesi brändille hakusanamainonnan avulla.

Voit aina itse päättää, millaisen budjetin valitset hakusanamainonnalle ja voit myös hallita budjettiasi itsenäisesti. Kulut on mahdollista määritellä sekä päivittäisen mainosbudjetin että kampanjan kokonaisbudjetin tasolla. Budjettia on mahdollista myös mukauttaa sen mukaan, kuinka toimivalta kampanja vaikuttaa. Tarvittaessa kampanjoiden näyttämisessä voi pitää myös taukoa tai niiden näyttäminen voidaan lopettaa kokonaan, jos näyttää siltä, ettei kampanja tuota toivottuja tuloksia. Jos jokin mainos tuntuu erityisen toimivalta, kannattaa siihen panostaa muita enemmän. Näin toimivan mainoksen hyöty kasvaa entisestään.

Seuraa tuloksia ja kehitä kampanjoita

Hakusanamainonnan tuloksia on erityisen helppo mitata ja skaalata. Jo muutamassa päivässä tai viikossa on mahdollista nähdä, kuinka hakusanamainonnan kampanja toimii ja millaisia tuloksia sen avulla on saatu. Näin kampanjaa on mahdollista myös kehittää ja parantaa hyvin nopealla syklillä.

Google Analytics on hyvä työkalu tulosten seuraamiseen ja hyödyntämiseen. Sen avulla voidaan selvittää, mitkä hakusanamainonnan keinot toimivat sivustollasi. Näin näitä toimivia keinoja voidaan jatkaa ja kehittää ja toisaalta voidaan lopettaa sellaisten keinojen käyttäminen, jotka eivät näytä toimivan. Tällä tavoin hakusanamainonta kehittyy jatkuvasti ja siitä tulee entistäkin tehokkaampaa.

Nopeita tuloksia hakusanamainonnalla

Hakusanamainonta on nopea keino saada tuloksia. Hakukoneoptimointi on huomattavasti hitaampi tapa tulosten saamiseksi, joskin siihen panostaminen on myös erittäin tärkeää, jotta verkkosivustosi saisi pitkän aikavälin hakukonenäkyvyyttä. Jos yrityksellä on kuitenkin kiire nousta Googlen hakutulosten kärkisijoille, on hakusanamainonta hyvä keino tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Näin sivusto voi saada välittömästi runsaasti potentiaalisten asiakkaiden liikennettä, joskin vaikutus voi olla lyhytaikainen ellei sivuston hakukoneoptimointia ole vielä hiottu viimeisen päälle.

Jotta hakusanamainonta toimisi parhaalla mahdollisella tavalla, tarvitsee sivusto myös ammattimaista hakukoneoptimointia ja päinvastoin. Online Leads Finland omaa pitkän kokemuksen sekä hakusanamainonnan että hakukoneoptimoinnin saralla ja autamme mielellämme yritystäsi saamaan nopeita hakutuloksia hakusanamainonnan avulla sekä pidempiaikaista hakukonenäkyvyyttä hakukoneoptimoinnin keinojen avulla.

Pitkäaikaisia tuloksia hakusanamainonnan ja -optimoinnin yhteistyöllä

Kun verkkosivustosi täyttää hakukoneiden asettamat vaatimukset, paranee Googlen hakusanamainosten tehokkuus merkittävästi. Jotta verkkosivusto täyttäisi hakukoneiden vaatimukset, tulee sen olla täysin hakukoneoptimoitu. Jos taas sivusto ei jostakin syystä täytä hakukoneiden vaatimuksia, eivät sen hakusanamainokset saa optimaalista näkyvyyttä. Edes yrittäjän mainoksiin syytämä raha ei auta nostamaan mainosten näkyvyyttä tällaisessa tapauksessa ja suuri osa mainosbudjetista onkin vaarassa valua hukkaan. Hakukoneoptimoinnin laiminlyöminen aiheuttaa sivustolla myös monenlaisia käytännön ongelmia. Nämä ongelmat karkottavat helposti aivan liian paljon potentiaalisia asiakkaita.

Esimerkiksi heikkolaatuinen tai epäkiinnostava sivuston sisältö, sivuston liian hidas latautuminen tai vanhanaikainen ulkoasu ovat sellaisia sivuston puutteita, jotka karkottavat nopeasti potentiaaliset asiakkaat. Nykyään on tärkeää myös varmistaa, että sivusto skaalautuu vaivattomasti mobiililaitteille. Suuri osa potentiaalisista yrityksen asiakkaista selaa nettiä mobiililaitteella, minkä vuoksi on erityisen tärkeää varmistaa, että asiakaskokemus on mahdollisimman mukava myös mobiililaitteiden käyttäjille.

Käytännössä ei siis riitä, että hakusanamainokset keräävät hyvin klikkauksia, vaan on tärkeää, että verkkosivusto, jolle potentiaalinen asiakas siirtyy suoraan mainoksesta klikkauksensa jälkeen, vakuuttaa hänet niin, että hän tekee verkkosivujen kautta ostoksia tai muita sivuston omistajan haluamia toimia. Koska valinnanvaraa on verkossa nykyään runsaasti, karsiutuvat huonot sivustot nopeasti pois kilpailun kuumimmasta kärjestä. Online Leads Finland auttaa sinua varmistamaan, että sivustosi on laadukas ja vastaa modernin asiakkaan vaatimuksia ja että hakusanamainontasi johdattaa sivustollesi mahdollisimman paljon potentiaalisia tuotteistasi tai palveluistasi jo valmiiksi kiinnostuneita asiakkaita!

TILAA ILMAINEN DIGIMARKKINOINNIN KARTOITUS JA TOIMENPIDESUOSITUKSET

Kiinnostuitko palvelustamme tai haluatko tietää lisää? Kerromme mielellämme sinulle lisää!

Anna yhteystietosi alla olevalla lomakkeella niin olemme sinuun yhteydessä sekä tämän lisäksi kartoitamme yrityksesi digimarkkinoinnin tilan ja annamme kivenkovat toimintasuositukset joiden avulla markkinointisi tuottavuus nousee täysin uudelle tasolle täysin ilmaiseksi.

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
TILAA PARHAAT DIGIMARKKINOINTIVINKIT

Kiinnostaako digimarkkinointi? Online Leads Finland tarjoaa parhaat mainontavinkit ja kertoo digimarkkinoinnin uusimmat tuulet.  Anna tietosi alle ja tilaa uutiskirjeemme.