Olemme sähköpostimarkkinoinoinnin osaava ja luotettava partneri
Online Leads Finland on lähettänyt kymmeniä miljoonia sähköpostimainoksia eri järjestelmillä ja olemme oppineet käytännön kautta paljon vinkkejä miten sähköpostimarkkinointia kannattaa ja ei kannata tehdä.
Autamme sinua kasvattamaan sähköpostimarkkinoinnin listaasi ja tehostamaan sähköpostien läpimenoprosentteja sekä konversoivia asiakkaita.
Näitä suosittelemme sähköpostimarkkinointiin
Olemme partneri ja suosittelemme seuraavia sähköpostimarkkinoinnin ohjelmistoja:
Mutta pystymme auttamaan sinua vaikka käyttäisit jotain muuta järjestelmää kuin suosittelemiamme ja meillä on kokemusta lähes kaikista markkinoilla olevista järjestelmistä.
Autamme myös vanhojen sähköpostimarkkinoinnin listojen putsaamisessa
Olemme kehittäneet teknologian vanhojen listojen putsaukseen, jos päädyt Spamhausin tai muiden anti-spam -listojen hampaisiin pystymme sinua todennäköisesti auttamaan, jotta voit jatkaa listasi käyttöä.
Täytä lomake & Pyydä tarjous sähköpostimarkkinoinnin konsultoinnista tai toteutuksesta
"*" näyttää pakolliset kentät
Miksi sähköpostimarkkinointia kannattaa hyödyntää yrityksellesi
Sähköpostimarkkinointi jakaa alan ammattilaisten mielipiteet. Osa on sitä mieltä, että sähköpostimarkkinointi on erityisen kustannustehokas markkinointitapa ja että se tarjoaa yritykselle parhaan mahdollisen ROIn. Toisaalta monissa yrityksissä tiedostetaan, että sähköposti on markkinointitapa, joka ärsyttää yleisöä erityisen paljon. Myös laadukkaan sähköpostilistan kerääminen saattaa ainakin alkuun tuntua haasteelliselta.
Vaikka sähköpostimarkkinointi saattaakin ärsyttää osaa kuluttajista, voidaan oikein kohdennettu ja laadukas sähköpostimarkkinointi kokea myös erityisen hyödyllisenä markkinoinnin muotona. Sähköpostit voivat nimittäin sisältää varsinaisten myyntikirjeiden lisäksi myös esimerkiksi uutiskirjeitä, oppaita sekä käyttäjätiedotteita, jotka voivat tuoda vastaanottajalleen arvokasta lisäarvoa. Samalla ne auttavat vastaanottajaa laittamaan yrityksen mieleen ja luomaan siitä positiivisia mielikuvia.
Jotta sähköpostimarkkinointi onnistuisi, on äärimmäisen tärkeää kohdistaa markkinointi aina mahdollisimman huolellisesti sekä panostaa jokaisen sähköpostin sisältöön. Sisällössä kannattaakin kertoa jotakin uutta, hyödyllistä ja yllättävää. Kun yritys harjoittaa sähköpostimarkkinointia, on sen erityisen tärkeää pitää asiakasrekisterinsä ajantasaisena. Näin esimerkiksi uutiskirjeen peruuttaneet asiakkaat eivät enää jatkossa saa, heitä mahdollisesti ärsyttäviä, uutiskirjeitä, kun taas toisaalta jokainen kiinnostusta osoittanut potentiaalinen asiakas saa yritykseltä säännöllisesti hänelle tarkkaan kohdennettuja viestejä. Lähetysmäärien seuraaminen ei ole onnistuneen sähköpostimarkkinoinnin mittari, vaan konversio- sekä avauslukujen seuraaminen. Sähköpostimarkkinoinnissa on tärkeää muistaa, ettei spämmääminen ole hyvien tapojen mukaista ja saattaa pahimmillaan antaa yrityksestäsi erittäin negatiivisen kuvan.
Markkinointisähköpostien kirjoittaminen on oma taiteenlajinsa ja taitavimmat copy writerit tahkoavat tuloksia. Myyvä teksti kannattaa suunnitella huolellisesti ja luovasti. Jos viesti sisältää toimintaan kannustavia linkkejä, kannattaa linkit usein sijoittaa sähköpostin alkupuolelle, sillä läheskään kaikki sähköpostin vastaanottajat eivät välttämättä jaksa lukea koko viestiä ja viestin tärkeimmän osan on syytä löytyä heti viestin alusta. Viesti kannattaa muotoilla myös siten, että se on mahdollisimman helposti silmäiltävissä. Pääkohdat voikin olla syytä tummentaa ja pitkissä viesteissä voi olla tarpeen käyttää alaotsikoita. Usein asiakkaan puhutteleminen sinä-muodossa on todettu tehokkaaksi vaihtoehdoksi, sillä se luo asiakkaalle mielikuvan henkilökohtaisesta ja helposti lähestyttävästä palvelusta.
Sähköpostimarkkinoinnin yksi ehdottomista eduista on, että suuri osa sen toiminnoista on mahdollista automatisoida. Näin voidaan tavoittaa massoittain ihmisiä melko pienellä vaivannäöllä. Viestit myös tavoittavat potentiaaliset asiakkaat nopeasti, sillä monet kuluttajat käyvät tarkistavansa sähköpostinsa jopa monta kertaa päivässä. Tutkimusten valossa näyttää siltä, että jopa yli 70 prosenttia kuluttajista, jotka ovat ottaneet vastaan markkinointitarkoituksessa lähetettyjä sähköposteja, on ostanut ainakin kerran såhköpostin perusteella. Jos sähköposti sisältää alennuksen tai kupongin, noin 7 henkilön 10 henkilöstä on arvioitu käyttäneen tämän edun.